Pitkästä aikaa olen saanut jotain aikaiseksi tälläkin rintamalla . Kesä meni työn merkeissä ja nyt ollaan puolivälissä lomaa.

Lahden messutkin tuli käytyä ja sieltä ostin yhden Tarun ihanan nuken valmiina ja yhden osina (joka on edelleenkin osina, kun unohdin miten se piti koota). Ja tiilijä tuli ostettua messuilta myös. En vain ole saanut ostoksiani kuvattua.

Ensimmäisen huonekalunkin olen nyt tehnyt Jaanan hyvällä ohjeella. http://nukkekotituote.com/http://nukkekotituote.com/ Kiitos siitä Jaanalle. Kyllä tuntu ettei mun nakkisormeni siihen taivu, mutta sain kuin sainkin jotain ähellettyä valmiiks asti (se on tehty balsasta) Jalat Minimaailmasta tilattu :O)) 

 

 

Sitten tein sängyn. Kartanon rouva halusi katosvuoteen. Siihen sain kaavat soveltaen Nukkekotikirjan kaavoja. Päätyjen piti olla koristeellisemmat, mutta balsa hajosi sitä leikatessani. (Nyt minulla on lehtisaha en vain ole sitä vielä ehtinyt kokeilemaan). Sängyn pohja ja reunat on tehty ohuesta vanerista.Ja jalat ja päätyjen tolpat on Minimaailmasta tilattuja valmiita sorvauksia. Niitä tuli tilattua erilaisia sieltä. Päiväpeitteenkin virkkasin, vaikka en virkata osaakaan. Olisko tuo kansakoulun sipulipussin virkkauksesta takaraivoon jäänyt malli  :O))) Kivalta on tuntunut saada jotain aikaiseksi, vaikka ei ihan priimaa tuotos olekaan. En uskonut edes tälläiseen kykeneväni, joten olen ihan tyytyväinen itseeni  :O))